Je bestelling Gratis verzonden vanaf €59.99,-

Heb je vragen?
    We helpen je graag!

Ongetrainde helden Jesper en Herre trotseren kano-tocht naar Parijs

Van ‘met de tandem naar Marokko’ naar ‘met de kano naar Parijs’. TikTok-sentatie Jesper en Herre (19) hebben het gewoon weer geflikt. Afgelopen zaterdag bereikten ze, in 36 dagen, de Eiffeltoren met hun kano. Wederom ongetraind. „Het was echt helemaal niet leuk.”

„Het ging net als het eerste avontuur , met lekker veel obstakels”, aldus Herre, die inmiddels alweer warmpjes bij z’n ouders thuis op de bank zit. „Maar fysiek en mentaal was het wel van een ander niveau. Op een schaal van zwaar geef ik die fietstocht een 6 en dit een 9.”

Nooit opgeven

Kanoën. De gemiddelde mens doet het nog minder vaak dan nooit. Jesper en Herre ook. Vandaar dat het misschien wat zwaar was, ongetraind naar Parijs kanoën. Al is het volgens Herre vooral een kwestie van ‘niet opgeven’. „Naar Parijs kanoën is onmogelijk. Maar een meter kanoën is goed te doen. Dus als je gewoon steeds een meter kanoot, dan ben je er zo”, redeneert hij.

Uiteindelijk zat voorál het weer niet mee. „We zaten echt de hele dag als een soort zombies in die kano, in de regen. En er gebeurde geen reet”, blikt Herre terug. „En we moesten ook nog ‘s de hele tijd over van die sluizen heenklimmen met onze loodzware kano. Nee, het was echt helemaal niet leuk. Het was ontzettend kut. Maar nu ik er zo thuis op de bank aan terugdenk, vind ik het wel weer een fucking mooi verhaal.”

Lees het volledige artikel van Sikkom
    Bron: Sikkom (originele publicatie 20 november 2023)